ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

ایمنی فضای بازی کودک

خانه - تجهیزات مهدکودک - ایمنی فضای بازی کودک

آخرین مطالب

برچسب ها

ایمن سازی مدارس (5) ایمن سازی مدرسه (3) بهترین کفپوش گرانولی (3) تاتامی (6) تجهیز باشگاه خانگی (3) تجهیز مهدکودک (3) خرید کفپوش لاستیکی (4) قیمت تاتامی (5) قیمت لاستیک ضربه گیر (3) قیمت کفپوش لاستیکی (3) قیمت کفپوش ورزشی (3) قیمت کفپوش پارکی (3) قیمت کفپوش گرانولی (4) لاستیک ضربه گیر (9) لاستیک گرانولی (3) پارکپوش (3) کفپوش (3) کفپوش باشگاه (10) کفپوش باشگاه بدنسازی (4) کفپوش باشگاهی (3) کفپوش حیاط (3) کفپوش حیاط مدرسه (3) کفپوش حیاط مهدکودک (4) کفپوش رزمی (3) کفپوش زیر دستگاه بدنسازی (3) کفپوش لاستیک (4) کفپوش لاستیکی (12) کفپوش لاستیکی اربیل (3) کفپوش لاستیکی اهواز (3) کفپوش لاستیکی تهران (4) کفپوش لاستیکی شیراز (3) کفپوش لاستیکی قیمت (3) کفپوش مهدکودک (4) کفپوش ورزشی (4) کفپوش پارک (7) کفپوش پارکی (5) کفپوش گرانول (4) کفپوش گرانولی (14) کفپوش گرانولی اصفهان (3) کفپوش گرانولی خرید (3) کفپوش گرانولی شیراز (3) کفپوش گرانولی قیمت (4) کفپوش گرانولی مشهد (4) کفپوش گرانولی کرج (3) کفپوش گرانولی یزد (3)

ایمنی فضای بازی کودک

ایمنی فضای بازی کودک تاتامی

ایمنی فضای بازی کودک یکی از ضرورت های جدایی ناپذیر و کلیدی برای تامین سلامتی کودک به شمار می رود. تحرک، انجام بازی و جنب و جوش با وجود هر کودکی عجین شده است. بازی و فعالیت های کودکانه در فراگیری آموزه و اصول اجتماعی نقش پر رنگ و حائز اهمیتی در سنین کودکی ایفا می نماید. همچنین شکل گیری و رشد شخصیت کودک در بعدهای مختلف، در پرتو بازی و تحرک موجودیت می یابد. متخصصان و کارشناسان حوزه روانشناسی نیز به این نکته معتقد هستند که در فرآیند شکل گیری شخصیت کودک، بازی و تفریح حرف های زیادی برای گفتن دارد. بر همین اساس، به منظور تکامل جسمانی و شخصیتی کودک، انتخاب بازی متناسب با روحیه کودک، یکی از مهم ترین عناصر تاثیر گذار و مؤثر به شمار می رود. از طرفی بازی کردن و انجام فعالیت های کودکانه نیاز مبرم به ایجاد محیطی ایمن و مطمئن را در خود احساس می کند. به همین جهت، ایمنی فضای بازی کودک، اولین و مهم ترین گام برای تامین سلامت و امنیت کودک محسوب می شود.

اهمیت این مسئله در مواقعی که کودکان خارج از محیط خانه، در مکان های عمومی و به صورت گروهی به بازی می پردازند، بیش از پیش باید مورد نظر و توجه قرار گیرد. بازی کودک در محیط های باز و دارای فضای آزاد ضمن ایجاد شادابی، برای او بسیار لذت بخش و مفرح می باشد. در چنین فضاهایی احتمال وقوع خطر و حوادثی در رابطه با سلامت جسمی و فیزیکی کودک می رود. بازی و جنب و جوش کودک، احتمال افزایش به وقوع پیوستن آسیب و خطر را تا حد زیادی قوت می بخشد. بر همین اساس، برای جلوگیری از آسیب وارد شدن، تامین سلامت و امنیت، ایمنی فضای بازی کودک با کفپوش تاتامی مهدکودک و دیوارپوش فومی استاندارد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

اهمیت و ضرورت ایمنی فضای بازی کودک

ایمنی فضای بازی کودک، یکی از مؤلفه های اساسی و ضروری محسوب می شود که با سلامت و امنیت کودک دارای رابطه عمیق و تنگاتنگی می باشد. به عبارت دیگر، استفاده از تجهیزات ایمن سازی و سالم سازی محیط در این زمینه، آسودگی خاطر و آرامش کودک در بازی را با خود به دنبال دارد. به همین جهت، در ایمن سازی این فضاها باید دقت و حساسیت لازم را به خرج داد. سطح کف فضای بازی کودکان یکی از بخش های حادثه خیز و کانون بسیاری از آسیب ها می باشد. در صورت عدم رعایت اصول ایمن سازی این بخش ها، به وجود آمدن آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیر بسیار محتمل است. به همین منظور استفاده از کفپوش لاستیکی و گرانولی مناسب و باکیفیت، ضمن ایمنی فضای بازی کودک، از وقوع خطرات احتمالی و به حداقل رساندن آسیب ها ممانعت به عمل می آورد.

کفپوش لاستیکی به علت خاصیت ارتجاعی بالا، در صورت افتادن کودک بر روی سطح آن، هیچگونه آسیبی را به بدن کودک وارد نمی سازد. در مکان هایی همچون اتاق بازی کودکان، در اثر فعالیت و تحرک بالای کودک، احتمال برخورد او با دیوار و ستون ها وجود دارد. در این شرایط وجود دیوارپوش مهدکودک فومی مرغوب و استاندارد، در ایجاد فضایی آرام و ایمن ضروری و لازم می شود. استفاده از دیوارپوش در این مکان ها ضمن امنیت خاطر از رخ دادن آسیب های جسمانی، نگرانی ها و دغدغه های موجود در این زمینه را به دست فراموشی می سپارد. همچنین بهره مندی از ضربه گیر فومی نیز برای جلوگیری از مخاطرات، گزینه مناسب و هوشمندانه ای می باشد. این محصولات به دلیل حالت انعطاف پذیری بالا، در صورت برخورد کودک با آن، با جذب ضربه وارد شده، سبب از بین رفتن و رفع صدمات و تهدیدات جدی می گردد.

با سفارش و خرید کفپوش و دیوارپوش، همه فاکتورهای لازم و اساسی برای ایمنی فضای بازی کودک همچون محیط ایمن، مفرح، سلامت و امنیت به بهترین نحو امکان پذیر می شود. از طرفی، تفریح و بازی زیربنا و شالوده نخستین و اصلی پیشرفت و فراگیری کودک در سال های آغازین دوران کودکی می باشد. با انجام فعالیت های حرکتی، توانایی ها و مهارت های نهفته در وجود کودک، شروع به رشد و شکوفایی می نماید. از سوی دیگر، فضای بازی کودک به عنوان بستر مهم برای استفاده او از دوران کودکی و لذت بردن از دنیای کودکانه، نباید در بطن خود موجب ایجاد شرایط مخاطره آمیز و پر خطر شود. استفاده کودک از محیط بازی، باید فاقد هرگونه صدمه و جراحت غیر منتظره برای او باشد. بر همین اساس استفاده از تجهیزات ایمنی فضای بازی کودک، به عنوان چتری حمایتی و حفاظتی، در مراقبت و تامین سلامت کودک نقشی پر رنگ و فوق العاده را بر عهده دارد. تاتامی کودک

 

ویژگی ها و خصوصیات تجهیزات ایمنی فضای بازی کودک

استفاده از دیوارپوش و کفپوش برای ایمنی فضای بازی کودک، به دلیل برخورداری از تراکم و ضخامت مناسب، در کاهش و رفع ضربات وارد شده به کودک، کمک شایانی می کند. این محصولات به دلیل استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در ساختار خود، علاوه بر دوام و استحکام قابل توجه، از طول عمر بالایی نیز بهره می برند. به دلیل اینکه محیط بازی در اثر استفاده مستمر و پیوسته کودکان در معرض آلودگی های مختلف قرار دارد، این محصولات به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از ایجاد و سرایت آلودگی ها، کاملا بهداشتی و فاقد حساسیت های پوستی برای کودک می باشند. کسب گواهی بهداشتی در این زمینه، گواه این موضوع است. همچنین قابلیت شستشو و نظافت آن نیز امکان پذیر می باشد. تجهیزات ایمنی فضای بازی کودک، در رنگ ها و طرح های متنوع و جذاب تولید و عرضه می گردد.

کفپوش و دیوارپوش، سازگاری کاملی با پوست کودک داشته و هیچگونه مواد سمی و خطرناکی را در بافت خود به همراه ندارند. به علت خاصیت ضربه پذیری مطلوب این محصولات، در اثر فشار های زیاد و سنگین دچار ساییدگی و فرسودگی نمی شوند. ویژگی ضد آب بودن تجهیزات ایمنی فضای بازی کودک، مانع از سر خوردن و از بین رفتن تعادل کودک در حین بازی می شود. فوم های بکار رفته در تار و پود این محصولات متناسب با استاندارد های روز طراحی و تولید می گردد. قیمت مقرون به صرفه و بسیار مناسب تجهیزات ایمنی فضای بازی کودک، یکی از دلایل مهم و تاثیر گذار برای انتخاب و خرید آن به حساب می آید.

 

استفاده از کفپوش و دیوارپوش به منظور ایمنی فضای بازی کودک، ضمن برآورده ساختن امنیت و سلامت کودکان، محیطی لذت بخش و سالم را به دنیای کودکان هدیه می دهد. با سفارش و خرید این محصولات، ایمنی و امنیت همچون هاله ای کودکان را در بر گرفته و آرامش خاطر و حس امنیت را به والدین و خانواده های آنها تقدیم می نماید.

دیدگاه خود را بنویسید