ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

مزایای کفپوش لاستیکی به چمن مصنوعی

خانه - کفپوش گرانولی - مزایای کفپوش لاستیکی به چمن مصنوعی

آخرین مطالب

برچسب ها

ایمن سازی مدارس (5) ایمن سازی مدرسه (3) بهترین کفپوش گرانولی (3) تاتامی (6) تجهیز باشگاه خانگی (3) تجهیز مهدکودک (3) خرید کفپوش لاستیکی (4) قیمت تاتامی (5) قیمت لاستیک ضربه گیر (3) قیمت کفپوش لاستیکی (3) قیمت کفپوش ورزشی (3) قیمت کفپوش پارکی (3) قیمت کفپوش گرانولی (4) لاستیک ضربه گیر (9) لاستیک گرانولی (3) پارکپوش (3) کفپوش (3) کفپوش باشگاه (10) کفپوش باشگاه بدنسازی (4) کفپوش باشگاهی (3) کفپوش حیاط (3) کفپوش حیاط مدرسه (3) کفپوش حیاط مهدکودک (4) کفپوش رزمی (3) کفپوش زیر دستگاه بدنسازی (3) کفپوش لاستیک (4) کفپوش لاستیکی (12) کفپوش لاستیکی اربیل (3) کفپوش لاستیکی اهواز (3) کفپوش لاستیکی تهران (4) کفپوش لاستیکی شیراز (3) کفپوش لاستیکی قیمت (3) کفپوش مهدکودک (4) کفپوش ورزشی (4) کفپوش پارک (7) کفپوش پارکی (5) کفپوش گرانول (4) کفپوش گرانولی (14) کفپوش گرانولی اصفهان (3) کفپوش گرانولی خرید (3) کفپوش گرانولی شیراز (3) کفپوش گرانولی قیمت (4) کفپوش گرانولی مشهد (4) کفپوش گرانولی کرج (3) کفپوش گرانولی یزد (3)

مزایای کفپوش لاستیکی به چمن مصنوعی

مزایای کفپوش لاستیکی

برای آنکه مزایای کفپوش لاستیکی نسبت به چمن مصنوعی را بیان کنیم لازم است ویژگی‌های کفپوشهای لاستیکی و ویژگی‌های چمن مصنوعی را بدانیم.

مزایای کفپوش لاستیکی:

کفپوش لاستیکی که به کفپوش گرانولی نیز معروف است مقاوم، انعطاف‌پذیر و سازگاربامحیط‌زیست می‌باشد و این روزها محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف پیدا کرده است. این کفپوش‌ها نه‌تنها در مراکز تجاری و آموزشی، بلکه در مکان‌های مسکونی نیز قابل استفاده است. کفپوشهای لاستیکی در مکان‌هایی که ایمنی و راحتی افراد، از اهمیت زیادی برخوردار است، مانند مراکز ورزشی و تفریحی، سودمند است. علاوه بر یاشگاه های ورزشی این کفپوش ها در طراحی ویلا ، ورودی مترو و ساخت فضای بازی کودک در پارک و فضای باز نیز کاربرد دارد.

کفپوشهای لاستیکی با تمام این نیازها مطابقت دارد. این کفپوش‌ها ضمن این‌که بسیار بادوام هستند و جذب ضربه عالی دارند، ثبات ابعادی خود را هم حفظ می‌کنند و محیطی امن و راحت برای ورزشکاران و کارکنان ایجاد می‌نمایند. جای تعجب نیست که کفپوشهای لاستیکی، پوشش کفِ انتخاب‌شده برای باشگاه‌های ورزشی در سرتاسر جهان است.

کفپوش لاستیکی، نرم و انعطاف‌پذیر:

به‌طورکلی، کفپوش ضخیم‌تر، نرم‌تر است. بسیاری از انواع کفپوش‌ها، از پارچه، چوب‌پنبه و … تولید می‌شوند ولی نوع لاستیکی همواره از پرطرفدارترین‌ها بوده است. کفپوشهای لاستیکی باعث کاهش خستگی و کاهش آسیب به پا می‌شود؛ زیرا نه‌تنها تأثیرات ضربه‌ها را جذب می‌کند، بلکه باعث کاهش استرس عضلانی و همچنین حمایت از فعالیت‌های پا می‌شود.

کفپوش لاستیکی مقاوم در مقابل بارهای سنگین:

با توجه به انعطاف‌پذیری و چگالی بالای کفپوش گرانولی لاستیکی، این کفپوش به‌اندازه کافی محکم است تا وزن بدن و دستگاه‌های ورزشی را بدون ترک خوردن یا شکستن تحمل کند. بسته به ضخامت این پوشش، کفپوشهای لاستیکی می‌تواند هزاران کیلو از تجهیزات و همچنین فعالیت‌های سنگین مانند ضربه وزنه‌ها را بدون آسیب تحمل کند.

کفپوش گرانولی لاستیکی

مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی

اکثر کفپوش لاستیکی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم هستند، این باعث می‌شود آن‌ها در مقابل رنگ‌بری و شکل‌پذیری و همچنین کپک هم مقاومت داشته باشند.

مقاومت در برابر لغزش:

لغزش بر روی کفپوش‌های لاستیکی به‌خوبی کنترل می‌شود؛ بنابراین باید گفت که این کفپوش‌ها احتمال لغزش نزدیک به صفر دارند. برخی از کفپوش‌های لاستیکی، برای محیط‌های مرطوب طراحی‌شده، شیارها و منفذهایی دارد که اجازه خروج آب را به آن‌ها می‌دهد.

ایمنی کفپوش لاستیکی:

کفپوش لاستیکی نرم و انعطاف‌پذیر، محافظ عالی برای ورزشکاران است. این کفپوش مطابق با تمام استانداردهای کشش، چرخش، لغزش و سایش سطحی که توسط لیگ‌های ورزشی و فدراسیون‌ها در سراسر جهان تنظیم شده است، می‌باشد.

کفپوش لاستیکی، جاذب صدا:

لاستیک دارای توانایی ذاتی برای جذب صدا و کاهش نویز است. این گزینه‌ایده آل برای مناطق شلوغ و فضاهای خالی مانند ورزشگاه‌هایی است که در آن صدا از کف و دیوارها بیرون می‌رود. کفپوش لاستیکی برخی از آن صداها را جذب نموده و حتی خنثی می‌کند؛ بنابراین کارایی و راحتی محیط را بهبود می‌بخشد.

سهولت تعمیر و نگهداری:

کفپوش لاستیکی در برابر عوامل رنگ‌بری، مقاوم است؛ بنابراین مواد و عوامل بسیار کمی وجود دارد که بتواند رنگ آن را از بین ببرد. علاوه بر این، لاستیک مقاوم در برابر آب و ضد کپک است. جهت نگهداری آن، لازم است کف را با مایع آب گرم و گاهی با یک شوینده رقیق شستشو دهید. تنها همین امر باعث تمیز نگه‌داشتن و عمر طولانی کفپوشها می‌شود.

سهولت نصب کفپوش لاستیکی:

کفپوش لاستیکی که به آن‌ها به‌اصطلاح کاشی لاستیکی هم می‌گویند، نه‌تنها به‌سادگی نگهداری می‌شود بلکه آسان نیز نصب می‌شود. این کفپوش‌ها به هیچ چسبی نیاز ندارد زیرا آن‌ها در کنار هم خودبه‌خود ثابت می‌مانند. اگر می‌خواهید پوشش لاستیکی را خودتان روی کف نصب کنید، باید رول‌های لاستیکی یا ورق‌های لاستیکی را انتخاب کنید. البته، رول‌های لاستیکی می‌توانند کمی سخت‌تر نصب شوند. آن‌ها سنگین هم هستند و شما نیاز دارید که از شخصی برای حمل آن کمک بگیرید.

کفپوش گرانولی شانه تخم مرغی پایه دار

ویژگی‌های چمن مصنوعی:

در گرما، لمس چمن مصنوعی ممنوع:

ظاهر چمن مصنوعی مانند چمن واقعی به نظر می‌رسد. البته تفاوت‌های فاحشی بین این دو ازنظر ظاهر نمی‌بینید اما غیر از ظاهر، ویژگی‌های نوع طبیعی با مصنوعی قابل‌مقایسه نیست. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها در جذب گرماست. چمنهای مصنوعی گرما را مانند بسیاری سطوح مصنوعی، جذب می‌کند. در حقیقت هنگامی‌که در معرض نور خورشید و گرما قرار می‌گیرد می‌تواند به دماهای بالا برسد. دانشگاه علمی آرکانزاس تورفراس هشدار می‌دهد که چمنهای مصنوعی در یک زمین بازی می‌تواند به‌سرعت به 50 تا 100 درجه فارنهایت گرم‌تر از دمای هوا برسد و آبیاری زمین برای خنک کردن آن اثرات طولانی‌مدت ندارد. در این هنگام به‌اندازه کافی داغ است که باعث سوختگی می‌شود، به یاد داشته باشید که در این حالت می‌تواند شما یا هر موجود زنده‌ای که بر روی این چمن قرار بگیرد را بسوزاند.

تعمیر و نگهداری چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی اجازه نمی‌دهد که تمام آب‌های سطحی به‌اندازه کافی خارج شود. می‌دانید که اگر باران بر روی چمن واقعی فرود ببارد، به زمین فرو می‌رود، مگر آن‌که زمین اشباع‌شده باشد. در چمنهای مصنوعی، بارندگی کمتر به داخل زمین فرو می‌رود به‌خصوص زمانی که اطراف آن درخت‌ها و گیاهان فراوانی وجود داشته باشد.

دانشگاه آرکانزاس تورفراس اعتقاد دارد که برخی از چمن‌های مصنوعی نیاز به خروج آب به‌صورت اختصاصی دارند و این نوع خروج آب می‌تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد.

خطرات نامرئی اما واقعی چمن مصنوعی:

جزء لاستیکی چمن مصنوعی می‌تواند باکتری‌ها، قارچ‌ها که جزو میکروارگانیسم‌ها هستند و همچنین فلزات سنگین و مواد شیمیایی را که به‌عنوان ترکیبات آلی فرار شناخته می‌شوند، در خود حفظ کند. این موضوع، به‌ویژه برای کودکانی که در چمن بازی می‌کنند یا کسی که زمان زیادی را بر روی آن صرف می‌کند، نگران‌کننده است. دانشگاه آرکانزاس Turfgrass Science هشدار می‌دهد که چمنهای مصنوعی باید به‌طور دوره‌ای ضدعفونی شود تا از وارد شدن باکتری‌ها به پوست جلوگیری شود؛ اما در مورد فلزات سنگین، تدبیری اندیشیده نشده است.

هزینه چمن مصنوعی:

نصب چمن مصنوعی گران است. هزینه‌ها شامل برداشت چمن، تهیه زمین و … است. سیستم‌های چمنهای مصنوعی با گزینه‌ای از سیستم‌های زهکشی و آبیاری برای کنترل دمای چمن همراه است که هزینه شما را افزایش می‌دهد. چمنهای مصنوعی معمولاً توجیه اقتصادی ندارد.

افزایش درجه حرارت محیط اطراف:

معمولاً وقتی هوا گرم است، چمن واقعی از هوا خنک‌تر است و به همین دلیل در هوای گرم می‌توانید بر روی چمن دراز بکشید یا در کنار آن در سایه‌ای استراحت کنید. چمن مصنوعی این خنک‌کننده را ندارد. حتی در بیشتر مواقع چمنهای مصنوعی ممکن است گرم‌تر از هوا باشد و می‌تواند هوای اطراف را گرم‌تر کند. به همین دلیل در کنار چمن مصنوعی و در سایه هم نمی‌توانید استراحت کنید. در این صورت یک سیستم آب به‌صورت پنهان می‌تواند (کولر مصنوعی) علف‌ها را کمی خنک نگه دارد تا شما احساس بهتری داشته باشید؛ که این نیز هزینه‌بر است.

نگهداری چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی نیاز به جارو کردن، اسپری کردن، ضدعفونی نمودن، مراقبت ازنظر آتش‌سوزی در اثر جرقه و … دارد و مانند کفپوش لاستیکی سال‌های سال با آب و مواد شوینده رقیق، همراه شما نمی‌ماند.

دیدگاه خود را بنویسید