ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

انواع کفپوش لاستیکی و کاربرد آن‌ها

خانه - کفپوش - انواع کفپوش لاستیکی و کاربرد آن‌ها

آخرین مطالب

برچسب ها

ایمن سازی مدارس (5) ایمن سازی مدرسه (3) بهترین کفپوش گرانولی (3) تاتامی (6) تجهیز باشگاه خانگی (3) تجهیز مهدکودک (3) خرید کفپوش لاستیکی (4) قیمت تاتامی (5) قیمت لاستیک ضربه گیر (3) قیمت کفپوش لاستیکی (3) قیمت کفپوش ورزشی (3) قیمت کفپوش پارکی (3) قیمت کفپوش گرانولی (4) لاستیک ضربه گیر (9) لاستیک گرانولی (3) پارکپوش (3) کفپوش (3) کفپوش باشگاه (10) کفپوش باشگاه بدنسازی (4) کفپوش باشگاهی (3) کفپوش حیاط (3) کفپوش حیاط مدرسه (3) کفپوش حیاط مهدکودک (4) کفپوش رزمی (3) کفپوش زیر دستگاه بدنسازی (3) کفپوش لاستیک (4) کفپوش لاستیکی (12) کفپوش لاستیکی اربیل (3) کفپوش لاستیکی اهواز (3) کفپوش لاستیکی تهران (4) کفپوش لاستیکی شیراز (3) کفپوش لاستیکی قیمت (3) کفپوش مهدکودک (4) کفپوش ورزشی (4) کفپوش پارک (7) کفپوش پارکی (5) کفپوش گرانول (4) کفپوش گرانولی (14) کفپوش گرانولی اصفهان (3) کفپوش گرانولی خرید (3) کفپوش گرانولی شیراز (3) کفپوش گرانولی قیمت (4) کفپوش گرانولی مشهد (4) کفپوش گرانولی کرج (3) کفپوش گرانولی یزد (3)

انواع کفپوش لاستیکی و کاربرد آن‌ها

انواع کفپوش لاستیکی

در این مطلب می‌خواهیم در مورد انواع کفپوش لاستیکی توضیحاتی ارائه دهیم که مطمئناً در شناخت این کفپوش‌ها به شما کمک می‌کند.

جنس کفپوش لاستیکی از چیست؟

با شنیدن نام کفپوش لاستیکی به فکرمان می‌رسد که این کفپوش‌ها از لاستیک تولید می‌شوند. آنچه از لاستیک در ذهن بیشتر مردم می‌گذرد، چیزی شبیه تایرها و لاستیک‌های ماشین هستند! اما این‌طور نیست. اکثر لاستیک‌ها خود، از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و یکی از مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، لاستیک دست‌اول یا طبیعی است. پس به شناخت بقیه مواد تشکیل‌دهنده کفپوش لاستیکی می‌پردازیم.

اورتان که نام نوعی لاستیک است، در مواد تشکیل‌دهنده برخی کفپوش‌های لاستیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ماده قابلیت ترکیب با انواع لاستیک مصنوعی و لاستیک طبیعی را دارد. در حقیقت می‌توان گفت، اورتان ماده‌ای است که تولید لاستیک بدون آن امکان ندارد.

کفپوش گرانول

کفپوش لاستیکی باکیفیت بالا:

مواد تشکیل‌دهنده کفپوش لاستیکی بر روی کیفیت آن تأثیر بسزایی دارد. مسلماً هر محصولی دست‌اول که باشد بسیار بهتر از دست‌دوم آن است. در مورد این محصول نیز مسئله‌ی دست‌اول بودن بسیار مهم است.

کفپوش لاستیکی طبیعی یا دست‌اول همان کفپوشی است که در آن هیچ نوع ماده بازیافتی ترکیب نشده و از ترکیب پلی اورتان در آن استفاده نمی‌شود. این باعث می‌شود انعطاف‌پذیر بوده و کشسانی مناسبی داشته باشد.

کفپوش‌های ترکیبی با پلی اورتان کمی انعطاف‌پذیری و حالت کشسانی ضعیف‌تری نسبت به لاستیک طبیعی دارند. به همین دلیل از آن‌ها در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها و … استفاده می‌کنند. این کفپوش‌ها در برابر عوامل خط و خش مقاوم‌تر هستند.

اگر از لاستیک بازیافتی در تولید کفپوش پلی اورتان لاستیکی استفاده کنند، کفپوش خاصیت انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد و خاصیت کشسانی ندارد. این نوع کفپوش‌ها ارزان‌تر هستند و برای محیط‌زیست مفیدتر. زیرا از لاستیک‌های تایرهای بازیافت شده استفاده می‌شود.

البته دو عامل لاستیک بازیافتی و اورتان، تنها مواد تولید کفپوش نیستند بلکه تولید این کفپوش‌ها به مواد دیگری نیز بستگی دارد. مثلاً در بعضی کشورها روغن‌سوخته موتور نیز به مواد اولیه کفپوش‌های لاستیکی اضافه می‌کنند.

بوی لاستیک در کفپوش‌های لاستیکی:

دلیل بوی لاستیکی تندی که از برخی کفپوش‌های لاستیکی استشمام می‌شود این است که فرآیند سخت سازی درست اجرا نمی‌شود. بوی کفپوش گرانولی لاستیکی استاندارد به خودی خود بعد از چند هفته به کل از بین میرود. فرآیند سخت سازی به مرحله‌ای در تولید گفته می‌شود که به‌واسطه آن لاستیک، حالت جهندگی و کشسانی متناسب با فرمول را به دست می‌آورد. زیرا لاستیک طبیعت شکننده و نا مقاوم در مقابل حرارت و برودت دارد. بنابراین مرحله سخت سازی باید در تولید انجام شود.

کاربرد انواع کفپوش لاستیکی چیست؟

در این قسمت از مطلب، قصد داریم در مورد کاربردهای کفپوش لاستیکی توضیحاتی مشروح خدمتتان ارائه دهیم.

  • کفپوش لاستیکی کف سالن بسکتبال: بسکتبال ازجمله ورزش‌هایی است که جهش و پرش بسیاری دارد. زمانی که بسکتبالیست به هوا می‌پرد، هنگام فرود آمدن به زمین سخت، حتماً مچ و زانو آسیب می‌بینند. حال چنانچه بد فرود بیاید، اعضای دیگر بدن او آسیب جدی خواهد دید. کفپوش لاستیکی مانع از این آسیب می‌شود و اجازه صدمه جدی به اعضای بدن ورزشکار را نخواهد داد.

برخی از انواع کاشی‌های ورزشی نیز برای زمین بسکتبال مناسب هستند. این کاشی‌ها سختی خاصی دارند که آسیب کمتری نسبت به زمین آسفالت و بتن به ورزشکار وارد می‌کنند.

  • کفپوش لاستیکی کف پارکینگ: خیلی‌ها ممکن است این تصور را داشته باشند که کفپوش گرانولی لاستیکی به درد پارکینگ می‌خورد! این مورد را گوگل اعلام نموده است که در یک ماه حدود 600 نفر برای سرچ کفپوش لاستیکی، کفپوش لاستیکی پارکینگ را جستجو می‌کنند. این نشان می‌دهد که کفپوش گرانولی برای پارکینگ استفاده شایانی دارد.کفپوش زیر دستگاه بدنسازی

البته ما استفاده از کفپوش‌های لاستیکی متفرقه را برای پارکینگ توصیه نمی‌کنیم مگر این‌که از کیفیت آن مطمئن باشید. دلیل این امر هم واضح است. اکثر کفپوش‌های فوق که با توجه به غیر استاندارد بودن، از مواد بازیافتی و چسب پای اورتان هستند. بنابراین  به‌مرورزمان و در تماس با روغن ماشین، شکننده و تکه‌تکه می‌شوند و به‌هیچ‌وجه توجیه اقتصادی ندارند. پس چنانچه تصمیم گرفتید از این کفپوش‌ها در پارکینگ خانه خود استفاده کنید، حتماً مطمئن خرید کنید.  ما در کفپوش هایمان همواره کیفیت را رعایت کرده و از بهترین مواد استفاده می کنیم.

  • کفپوش لاستیکی خانه: با توجه به مطالبی که در قبل گفتیم، این کفپوش‌ها قابل استفاده در منزل هم می باشند . این عقیده برخی افرادی است که در منزل خود کفپوش‌های لاستیکی برای ساخت باشگاه خانگی یا فضاهای دیگر  پهن کرده اند. بسیاری از کسانی که از این کفپوش‌ها در منزل خود استفاده می‌کنند هم بر این عقیده‌اند که اگر چند روز این کفپوش‌ها را در معرض هوا با درب و پنجره باز قرار دهیم، دیگر بویی حس نمی‌کنیم. به‌هرحال ما نظرات را عنوان نمودیم تا نظر شما چه باشد.

ویژگی‌های کفپوش لاستیکی:

  • مقاومت در برابر حرارت و برودت
  • به‌راحتی نصب می‌شود.
  • قابل شستشو با آب و مواد شوینده
  • تعمیر آسان با تعویض قطعه آسیب‌دیده
  • محکم و بادوام
  • قابل‌استفاده در فضاهای باز و بسته
  • ضربه‌پذیری و مقاوم در برابر ضربه
  • دارای رنگ‌های متنوع و ابعاد گوناگون

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کفپوش گرانولی ، تاتامی و خرید این محصولات با مشاورین شرکت تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید