ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی

خانه - کفپوش - انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی

آخرین مطالب

برچسب ها

ایمن سازی مدارس (5) ایمن سازی مدرسه (3) بهترین کفپوش گرانولی (3) تاتامی (6) تجهیز باشگاه خانگی (3) تجهیز مهدکودک (3) خرید کفپوش لاستیکی (4) قیمت تاتامی (5) قیمت لاستیک ضربه گیر (3) قیمت کفپوش لاستیکی (3) قیمت کفپوش ورزشی (3) قیمت کفپوش پارکی (3) قیمت کفپوش گرانولی (4) لاستیک ضربه گیر (9) لاستیک گرانولی (3) پارکپوش (3) کفپوش (3) کفپوش باشگاه (10) کفپوش باشگاه بدنسازی (4) کفپوش باشگاهی (3) کفپوش حیاط (3) کفپوش حیاط مدرسه (3) کفپوش حیاط مهدکودک (4) کفپوش رزمی (3) کفپوش زیر دستگاه بدنسازی (3) کفپوش لاستیک (4) کفپوش لاستیکی (12) کفپوش لاستیکی اربیل (3) کفپوش لاستیکی اهواز (3) کفپوش لاستیکی تهران (4) کفپوش لاستیکی شیراز (3) کفپوش لاستیکی قیمت (3) کفپوش مهدکودک (4) کفپوش ورزشی (4) کفپوش پارک (7) کفپوش پارکی (5) کفپوش گرانول (4) کفپوش گرانولی (14) کفپوش گرانولی اصفهان (3) کفپوش گرانولی خرید (3) کفپوش گرانولی شیراز (3) کفپوش گرانولی قیمت (4) کفپوش گرانولی مشهد (4) کفپوش گرانولی کرج (3) کفپوش گرانولی یزد (3)

انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی

انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی

انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی بدون شک جز مهمترین ملزومات تجهیز یک باشگاه بدنسازی است. تمام حرکات ورزشی در باشگاه بدنسازی با دستگاه های مخصوص انجام نمی شود و خیلی از حرکات به صورت ایستاده، نشسته و یا خوابیده بر روی زمین انجام می شود. می توان گفت که همه ی باشگاه های بدنسازی برای جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی  ورزشکاران از کفپوش باشگاه بدنسازی استفاده می کنند. ممکن است جنس کفپوش در باشگاه های مختلف با هم تفاوت داشته باشند اما در بسیاری از باشگاه از کفپوش های لاستیکی گرانولی استفاده می شود. درصد لاستیک به کار رفته در این کفپوش تعیین کننده کیفیت آن است. این که در یک باشگاه بدنسازی از چه کفپوشی و با چه ضخامتی استفاده شود بستگی به سنگینی فعالیت های ورزشی در آن باشگاه دارد. معمولا در باشگاه های بدنسازی که مختص خانم هاست، به دلیل عدم استفاده از دمبل ها و وزنه های سنگین می توان از کفپوش با ضخامت های کمتر استفاده کرد، اما این در مورد آقایان متفاوت است و کفپوش باشگاه بدنسازی آقایان باید ضخیم تر باشد.

 

انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی

در انتخاب کفپوش باشگاه بدنسازی باید در ابتدا نیاز خود را به طور دقیق مشخص کنید و همچنین بودجه ای را برای خرید آن اختصاص دهید تا بتوانید از میان مدل های متنوع، کفپوش مناسبی را انتخاب کنید. دوام و طول عمر کفپوش ها متفاوت است؛ بنابراین باید مشخص کنید که برای چه مدت می خواهید از این کفپوش استفاده کنید. اگر تمیزی باشگاه جز اولویت های شماست بهتر است از کفپوشی استفاده کنید که به راحتی تمیز شود. بعضی کفپوش ها ضد قارچ هستند، بعضی از آن ها ضد لغزش، برخی از کفپوش ها به راحتی نصب می شوند و … . پس ابتدا نیاز خود را مشخص کنید و بعد اقدام به خرید کنید. در ادامه با چند کفپوش باشگاه بدنسازی پر استفاده آشنا می شویم.

 

انواع کفپوش باشگاه بدنسازی

  • کفپوش فوم (foam flooring) که در بعضی از باشگاه های بدنسازی استفاده می شود، یک راه حل سریع و بسیار ارزان است که می توان در باشگاه بدنسازی از آن استفاده کرد. این کفپوش ها به راحتی نصب می شوند اما به خاطر داشته باشد که کفپوش فوم دوام و ماندگاری کافی را ندارند و نمی توان به طور بلند مدت از آن ها استفاده کرد.
  • کفپوش پلاستیکی (plastic flooring) کفپوش های بسیار سبک وزنی هستند. قیمت این کفپوش کمی بیشتر از کفپوش فوم است اما به دلیل ماندگاری و دوام کفپوش پلاستیکی می توان از آن برای بلند مدت استفاده کرد.
  • کفپوش لاستیکی (rubber flooring) از مواد بسیار با دوامی ساخته شده است (شبیه به لاستیک خودرو) و بسیار انعطاف پذیر است. در اکثر مجموعه های ورزشی معتبر و برای ورزشکاران حرفه ای از کفپوش باشگاه بدنسازی لاستیکی استفاده می شود. دلیل دیگری که باعث اعتبار این کفپوش شده تحمل وزن دمبل ها و وزنه های سنگین در دراز مدت است.

کفپوش لاستیکی، پر کاربرد ترین کفپوش باشگاه بدنسازی

کفپوش های لاستیکی به نام کفپوش گرانولی نیز نامیده میشود. کفپوش گرانولی به دلیل تحمل بسیار بالا در مقابل وزنه های سنگین، ذاتا خاصیت ضد فرسودگی دارند. زمانی که وزنه سنگین در دست دارید، این کفپوش ها به مفاصل شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر روی پای خود بایستید.

باید بدانید که تمام کفپوش های لاستیکی از مواد اولیه ی یکسان درست نمی شوند. ممکن است که از مواد پایه ی یکسان در ساخت آن ها استفاده شود اما تفاوت در جزئیات مواد اولیه ی به کار رفته است که کفپوش باشگاه بدنسازی با کیفیت های متفاوت حاصل می شوند. همیشه در انتخاب کفپوش، خوب، بهتر و بهترین وجود دارد و انتخاب آن به تصمیم گیری و بودجه ی شما بستگی دارد.

در انتخاب بین کفپوش های لاستیکی همواره تراکم را چک کنید. محصولی که درصد پلاستیک آن کمتر باشد حالت اسفنجی بیشتری دارد و شما قادر خواهید بود که گرانول ها و منافذ آن را واضح ببینید. اما یک کفپوش متراکم تر که محتوای لاستیک بیشتری دارد، داری منافذ کمتری است که برای مشاهده ی آن ها باید بیشتر دقت کنید. اگر با دیدن نتوانستید تشخیص دهید، دو کفپوش مربعی هم سایز را وزن کنید؛ کفپوشی که سنگین تر باشد درصد لاستیک بیشتری دارد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید