ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

لزوم و ضرورت ایمن سازی مدارس

خانه - کفپوش - لزوم و ضرورت ایمن سازی مدارس

آخرین مطالب

برچسب ها

ایمن سازی مدارس (5) ایمن سازی مدرسه (3) بهترین کفپوش گرانولی (3) تاتامی (6) تجهیز باشگاه خانگی (3) تجهیز مهدکودک (3) خرید کفپوش لاستیکی (4) قیمت تاتامی (5) قیمت لاستیک ضربه گیر (3) قیمت کفپوش لاستیکی (3) قیمت کفپوش ورزشی (3) قیمت کفپوش پارکی (3) قیمت کفپوش گرانولی (4) لاستیک ضربه گیر (9) لاستیک گرانولی (3) پارکپوش (3) کفپوش (3) کفپوش باشگاه (10) کفپوش باشگاه بدنسازی (4) کفپوش باشگاهی (3) کفپوش حیاط (3) کفپوش حیاط مدرسه (3) کفپوش حیاط مهدکودک (4) کفپوش رزمی (3) کفپوش زیر دستگاه بدنسازی (3) کفپوش لاستیک (4) کفپوش لاستیکی (12) کفپوش لاستیکی اربیل (3) کفپوش لاستیکی اهواز (3) کفپوش لاستیکی تهران (4) کفپوش لاستیکی شیراز (3) کفپوش لاستیکی قیمت (3) کفپوش مهدکودک (4) کفپوش ورزشی (4) کفپوش پارک (7) کفپوش پارکی (5) کفپوش گرانول (4) کفپوش گرانولی (14) کفپوش گرانولی اصفهان (3) کفپوش گرانولی خرید (3) کفپوش گرانولی شیراز (3) کفپوش گرانولی قیمت (4) کفپوش گرانولی مشهد (4) کفپوش گرانولی کرج (3) کفپوش گرانولی یزد (3)

لزوم و ضرورت ایمن سازی مدارس

ایمن سازی مدارس

هر موقع که صحبت از ایمن سازی مدارس به میان آید، ناخودآگاه مقوله امنیت و سلامت جسمانی و بدنی دانش آموزان به ذهن متبادر می شود. بر همین اساس، ایمن سازی مدارس در زمره اولین اقدامات لازم و ضروری برای حفظ سلامت دانش آموزان و حاکم نمودن امنیت بر این فضاهای آموزشی می باشد. به طور کلی ایمن سازی محیط های آموزشی، با امنیت و سلامت بچه ها و دانش آموزان گره خورده است. آمار ارائه شده از حوادث اتفاق افتاده در سطوح مختلف آموزشی، اهمیت این موضوع را بیش از پیش به همگان گوشزد می نماید. به همین منظور قبل از هر طرح و برنامه ای باید اقدامات لازم و مقتضی را در جهت ایمن سازی و سالم سازی این فضاها در دستور کار و خط مشی مراکز آموزشی قرار داد.

مفهوم ایمنی و ایمن سازی در بردارنده رفتارها، اقدامات و برنامه هایی می شود که افراد مختلف را در مقابل خطرات و آسیب های احتمالی محافظت می نماید. بسیاری از آسیب ها و صدمات وارده شده به دانش آموزان در محیط های آموزشی ریشه در عدم رعایت اصول ایمنی و نبود استانداردهای لازم دارد. با بررسی و تحلیل حوادث اتفاق افتاده و اندیشیدن تمهیدات مناسب، می توان نقاط ضعف موجود در مقوله ایمن سازی و سالم سازی مدارس را مورد شناسایی قرار داده و از رخ دادن اتفاقاتی مشابه به طور جدی جلوگیری به عمل آورد. ایمن سازی مدارس، علاوه بر تامین سلامت جانی دانش آموزان، زمینه های امنیت و آسودگی خاطر آنها را نیز فراهم می سازد.کفپوش ایمنی حیاط مدرسه

 

لزوم و ضرورت ایمن سازی مدارس

ایمن سازی مدارس، به عنوان گامی بلند و مهم در راستای خلق محیطی امن و آرام برای دانش آموزان به شمار می رود. از آنجایی که بچه ها در جوهره ذاتی خود به کنجکاوی و شیطنت زیاد تمایل دارند، در برخی مواقع کنترل و نگهداری از آنها با مشکلاتی همراه می باشد. جنب و جوش و بازی، از ویژگی های طبیعی و سالم یک کودک محسوب می شود. مسئله در جایی حائز اهمیت می شود که این کنجکاوی و شیطنت با عدم ایمن سازی و رعایت اصول ایمنی در محیط های آموزشی و مدارس تقارن پیدا کند. در این شرایط و عدم توجه به ایمن سازی مدارس، احتمال آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیر برای کودکان و دانش آموزان به میزان بسیار بالایی متحمل می باشد.

هر مدرسه ای با تعدادی زیادی دانش آموز دختر یا پسر سر و کار دارد. این دانش آموزان هستند. بسیاری از این بچه ها با هدف ساختن یک زندگی ایده آل و برخورداری از منزلت اجتماعی بالا در آینده خود، قدم به دنیای درس و مدرسه می گذارند. بسیاری از آنها خود را در قالب یک پزشک یا مهندس آینده تصور می کنند و با این طرح و هدف به ادامه درس خود همت می گمارند. از طرف دیگر، عدم ایمن سازی و استاندارد سازی مدارس و رخ دادن اتفاقی ناگوار ناشی از این امر، ممکن است آینده و آمال یک فرد را در معرض نابودی و ویرانی قرار دهد. بر همین اساس و در جهت ارزش قائل شدن برای جان، سلامت و امنیت دانش آموزان، باید به مقوله ایمن سازی مدارس به شکل جدی و ویژه نگاه انداخت.

دیوارپوش ایمنی مدرسه

نحوه ایمن سازی مدرسه در تامین امنیت و سلامت بدنی دانش آموزان، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. یکی از موضوعات حایز اهمیت و تاثیر گذار در محیط آموزشی، نحوه ایمن سازی مدرسه به شمار می رود. آماری که در مورد حوادث به وجود آمده در مدرسه وجود دارد، نمایانگر توجه بیش از پیش به مقوله ایمن سازی می باشد.

بسیاری از والدین اعتقاد دارند که در صورت ورود کودک خود به فضای مدرسه، احتمال بروز اتفاقات و حوادث در این محیط ها کاهش می یابد. اما در حقیقت پتانسیل احتمال وقوع حادثه در محیط های آموزشی در مقایسه با محیط خانه، می تواند بیشتر باشد. بر همین اساس رعایت اصول ایمنی و توجه به نحوه ایمن سازی مدرسه، در کاهش بروز این حوادث بسیار تاثیر گذار است.

 

تجهیزات و روش های ایمن سازی مدارس

یکی از شیوه های مهم و حائز اهمیت ایمن سازی مدارس، استفاده از تجهیزات مناسب و با کیفیت در این زمینه می باشد. در این فضاها تجهیزاتی مانند دیوارپوش ایمنی مهدکودک باید مورد استفاده قرار گیرد که ضمن افزایش ایمنی و امنیت دانش آموزان، از وقوع آسیب و صدمات احتمالی نیز جلوگیری به عمل آورد. از جمله تجهیزاتی که در این زمینه بسیار کارایی داشته و نیازهای موجود را به بهترین نحو برطرف می سازد، استفاده از دیوارپوش و کفپوش گرانولی می باشد. کفپوش های لاستیکی و گرانولی، از بهترین گزینه های ممکن برای ایمن سازی مدارس در حیاط و حتی در زیر وسایل بازی مانند مجموعه بازی پارکی به شمار می روند.

با استفاده از این کفپوش ها می توان به نحو مطلوب سطح حیاط مدارس را پوشش داد. این کفپوش ها به علت خاصیت ارتجاعی مناسب و حالت پذیری مطلوب، در صورت افتادن دانش آموزان بر روی آن هیچگونه آسیب و صدمه ای را متوجه آنها نمی سازد. دیوارپوش های فومی نیز برای ایمن سازی مدارس و پوشش دیوار ها به منظور جلوگیری از آسیب های جدی، انتخاب کاربردی و راهگشایی به شمار می رود. این دیوارپوش ها به علت نرمی و انعطاف پذیری مناسب، امنیت و سلامت بچه ها را به خوبی تامین می کنند.

کفپوش لاستیک گرانولی مدرسه

خصوصیات تجهیزات ایمن سازی مدارس

تجهیزات ایمن سازی مدارس از فوم های کاملا بهداشتی و انعطاف پذیر تهیه و تولید می گردند. کیفیت و مرغوبیت متریال مورد استفاده در بافت این محصولات، دوام و استحکام بسیار بالای آنها را به همراه دارد. این محصولات علاوه بر خاصیت ارتجاعی بسیار مناسب، از نرمی و انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار می باشند.

تجهیزات ایمن سازی و سالم سازی مدارس، به سبب رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از عوامل بیماری زا، فاقد هرگونه مواد سمی و شیمیایی در ساختار خود می باشند. قابلیت شستشو و نظافت نیز از ویژگی های بارز این محصولات محسوب می شود. قیمت مقرون به صرفه، مقاومت در برابر عوامل محیطی، بهداشتی بودن، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، عدم پوسیدگی و ساییدگی، طول عمر بالا و ضد آب بودن، از دیگر ویژگی های تجهیزات ایمن سازی مدارس به شمار می آید.

 

نحوه ایمن سازی حیاط مدرسه

برای نحوه ایمن سازی حیاط مدرسه و حفظ امنیت کودکان استفاده از دیوارپوش فومی و کفپوش گرانولی و لاستیکی در فضای مدرسه لازم و ضروری می باشد. ایمن سازی دیواره ها و کف محیط مدارس پیش دبستانی به دلیل جنب و جوش زیاد کودکان باید با دقت و عمل بیشتری صورت بگیرد. بکارگیری کفپوش گرانولی به دلیل خاصیت ضربه پذیری بالا، در کاهش آسیب ها و حفظ سلامت جسمی کودکان بسیار مفید و مناسب می باشد. پله ها و راهروها به عنوان کانون اصلی وقوع حادثه باید با استفاده از تاتامی فومی یا فوم ضربه گیر پوشیده گردد، تا در هنگام دویدن کودکان آسیب های وارده را به حداقل برساند. استفاده از فوم های فشرده و دیوارپوش طرحدار در کلاس علاوه بر زیبایی و جذابیت محیط، امنیت بدنی کودکان را فراهم می سازد.

 

ویژگی های نحوه ایمن سازی مدرسه

در مقوله نحوه ایمن سازی مدرسه، کفپوش های بکار رفته در محیط آموزشی با هر نوع شرایط جوی سازگاری دارد. به دلیل وجود آج در این کفپوش ها، از لیز خوردن بچه ها جلوگیری به عمل می آورد. بر اثر رفت و آمد زیاد و فشار زیاد به کفپوش ها، ساییده و فرسوده نمی شوند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند. بکارگیری این کفپوش ها علاوه بر آسودگی خاطر خانواده ها، سلامت و امنیت کودک را با خود به همراه دارد

مزیت های مهم ایمن سازی مدارس

از آنجایی که بخشی از جمعیت نوجوان و جوان و مهم جامعه را دانش آموزان تشکیل می دهند، ایمن سازی مدارس در سلامتی جسمانی و روحی آنان تاثیر مستقیم از خود بر جای می گذارد. رعایت نکات ایمنی، سالم سازی محیط و ایجاد فضایی امن و آرام، ضریب ایمنی دانش آموزان را به میزان قابل توجهی بالا می برد. این امر بستر مناسب افزایش سطح کیفی تحصیلی و ارتقای رشد علمی آنها را با خود به همراه دارد. عدم ایمن سازی مدارس و استفاده از تجهیزات نامناسب و نامطلوب در محیط های آموزشی، علاوه بر در معرض قرار دادن سلامتی بچه ها، در روند تحصیلی و علمی آنها نیز مشکلاتی را به وجود می آورد.

ادامه این وضع، امراض روحی و دلزدگی دانش آموز از درس و مدرسه را سبب می شود. همچنین قلب و ذهن او را موجی از افکار منفی و ناخوشایند احاطه می کند. برای جلوگیری از این مشکلات و افزایش سلامت و امنیت دانش آموزان، ایمن سازی مدارس بیش از پیش ضرورت پیدا می کند. با رعایت اصول ایمنی و استاندارد سازی محیط های آموزشی، علاوه بر جلوگیری از حوادث غیر مترقبه و خسارت های جانی و روحی، می توان نوید یک آینده روشن و ایده آل را به دانش آموزان داد.

 

دیدگاه خود را بنویسید