ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

انواع کفپوش باشگاه و سالن بدنسازی

خانه - کفپوش - انواع کفپوش باشگاه و سالن بدنسازی

آخرین مطالب

برچسب ها

ایمن سازی مدارس (5) ایمن سازی مدرسه (3) بهترین کفپوش گرانولی (3) تاتامی (6) تجهیز باشگاه خانگی (3) تجهیز مهدکودک (3) خرید کفپوش لاستیکی (4) قیمت تاتامی (5) قیمت لاستیک ضربه گیر (3) قیمت کفپوش لاستیکی (3) قیمت کفپوش ورزشی (3) قیمت کفپوش پارکی (3) قیمت کفپوش گرانولی (4) لاستیک ضربه گیر (9) لاستیک گرانولی (3) پارکپوش (3) کفپوش (3) کفپوش باشگاه (10) کفپوش باشگاه بدنسازی (4) کفپوش باشگاهی (3) کفپوش حیاط (3) کفپوش حیاط مدرسه (3) کفپوش حیاط مهدکودک (4) کفپوش رزمی (3) کفپوش زیر دستگاه بدنسازی (3) کفپوش لاستیک (4) کفپوش لاستیکی (12) کفپوش لاستیکی اربیل (3) کفپوش لاستیکی اهواز (3) کفپوش لاستیکی تهران (4) کفپوش لاستیکی شیراز (3) کفپوش لاستیکی قیمت (3) کفپوش مهدکودک (4) کفپوش ورزشی (4) کفپوش پارک (7) کفپوش پارکی (5) کفپوش گرانول (4) کفپوش گرانولی (14) کفپوش گرانولی اصفهان (3) کفپوش گرانولی خرید (3) کفپوش گرانولی شیراز (3) کفپوش گرانولی قیمت (4) کفپوش گرانولی مشهد (4) کفپوش گرانولی کرج (3) کفپوش گرانولی یزد (3)

انواع کفپوش باشگاه و سالن بدنسازی

انواع کفپوش باشگاه بدنسازی

انتخاب کفپوش باشگاه از مهمترین دغدغه ها در هنگام راه اندازی و تجهیز انواع باشگاه ورزشی رزمی یا بدنسازی می باشد. در هنگام راه اندازی باشگاه ورزشی برای اکثر افراد این سوال پیش می اید که کف باشگاه چی میندازن؟ گزینه های مختلف و متنوع مانند کفپوش کرانولی، تاتامی، کفپوش درجاریز، چمن مصنوعی، کفپوش پلی یورتان و … برای کف سللن های ورزشی ویجود دارد. انتخاب پوشش برای کف باشگاه در باشگاه های بدنسازی، رزمی یا باشگاه های ورزش های چند منظوره هم از لحاظ زیبایی و هم ایمنی موضوعی حایز اهمیت است. باشگاه های بدنسازی،محیطی برای ورزش با دستگاه های سنگین می باشند و بعضی حرکات ورزشی در آن ها صرفا روی کفپوش ورزشی باشگاه و بدون استفاده از دستگاه و به صورت متکی بر بدن ورزشکار، همراه با لوازم کمکی همچون انواع دمبل ها، هالترها و وزنه ها، صورت می گیرد. استفاده از کفپوش مناسب در باشگاه های بدنسازی، یکی از مهم ترین مولفه های کیفی هر باشگاهی است و هرچه کفپوش به کار رفته در باشگاه بدنسازی مورد نظر ضربه پذیرتر و مقاوم تر باشد، رفاه و راحتی بیشتری را برای ورزشگاران فراهم می نماید.کفپوش لاستیکی

انواع کفپوش باشگاه

انواع کفپوش باشگاه و کفپوش بدنسازی برای استفاده در باشگاه های ورزشی، هوم جیم ها و سالن های بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش بدنسازی به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر فشار، ضربه و شکنندگی، انتخاب مناسبی برای سالن های بدنسازی به شمار می رود. به منظور کاهش سر و صدا و همچنین عدم آسیب به سطح زمین در اثر افتادن وزنه ها، یکی از گزینه های مفید و مناسب، استفاده از این نوع کفپوش ها می باشد. چرا که کمک بسیار زیادی در کاهش سر و صدای ایجاد شده می نماید. ورزش بدنسازی این روزها بسیار مورد توجه واقع شده است، به همین جهت برای انجام صحیح حرکات و تمرین های این ورزش استفاده از کفپوش با کیفیت و با دوام بسیار می تواند تاثیر گذار باشد.

در ورزش بدنسازی روی ستون فقرات و مفاصل، بیشترین فشار به بدن ورزشکار وارد می شود. در این حالت استفاده از کفپوش گرانولی با کیفیت به جهت ضربه گیر بودن و انعطاف پذیری، فشار وارده شده بر مهره ها و مفاصل را برداشته و به زمین انتقال می دهد. کفپوشی که به این منظور اختصاص داده می شود علاوه بر کاهش آسیب های وارده به بدن، باید رعایت اصول بهداشتی نیز در آن مد نظر قرار گرفته باشد. بر همین اساس انتخاب کفپوش بدنسازی در این زمینه بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

بهترین کفپوش ها برای استفاده در باشگاه های بدنسازی و ورزشی چند منظوره 

عمده ترین انواع کفپوش های مورد استفاده در باشگاه ها از قرار زیر است :

  • کفپوش تاتامی
  • کفپوش گرانولی
  • تشک های انفرادی
  • چمن مصنوعی

به طور معمول بیشتر باشگاه های ورزشی و بدنسازی از کفپوش های ورزشی از جنس فوم مانند تاتامی یا کفپوش گرانولی لاستیکی استفاده می نمایند. باشگاه داران تمام زمین باشگاه را با  کفپوش باشگاه مناسب پوشش می دهند تا هرگونه آسیب احتمالی به بدن ورزشکاران را، به حداقل برسانند. کفپوش های تاتامی و کفپوش های گرانولی، ابعاد و اندازه های مختلفی دارند و با ضخامت های متنوعی تولید می شوند. بنابراین کافی است تا به ابعاد و اندازه های باشگاه مورد نظر دست یابیم و پس از انجام محاسبه های لازم، نسبت به خرید کفپوش کافی برای پوشاندن آن فضا اقدام نماییم. معمولا کفپوش های 20 میل و 30 میل، بهترین گزینه ها برای استفاده در محیط های بسته همچون باشگاه های بدنسازی می باشند و استفاده از آن ها، محیطی امن و ایده آل را برای ورزشکاران فراهم می نماید.کفپوش باشگاه رزمی

همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از تاتامی و کفپوش های لاستیکی ، به صورت ترکیبی نیز در برخی باشگاه های بدنسازی دیده می شود. بدین ترتیب که زیر دستگاه های سنگین و بعضا متحرک را، باکفپوش های لاستیکی که مقاومت بیشتری دارند می پوشانند، و باقی فضا را  که محل عبور ورزشکاران است، با کفپوش های تاتامی که نرم تر و انعطلاف پذیر تر هستند، پوشش می دهند.

چه نوع کفپوش باشگاه برای هر رشته ورزشی ضروریست:

برای انتخاب کفپوش باشگاه مناسب باید به نوع رشته ورزشی مورد استفاده کفپوش ها توجه کرد. برای هر رشته ورزشی کفپوش ورزشی مناسب و در خور مورد نیاز است. لیست زیر کفپوش باشگاه ورزشی هر یک از رشته های ورزشی را مشخص میکند

  • کاراته : تاتامی
  • تکواندو: تاتامی
  • بدنسازی: کفپوش گرانولی
  • پاورلیفتینگ: کفپوش گرانولی
  • بوکس و فول کنتاکت: تاتامی – کفپوش گرانولی
  • کونگ فو: تاتامی
  • باشگاه های چند منظوره : تاتامی – کفپوش گرانولی – مت یوگا و تشک انفرادی

مزایای استفاده از کفپوش باشگاه بدنسازی

استفاده از کفپوش تاتامی و یا کفپوش گرانولی در باشگاه بدنسازی باعث می شود تا فضا کاملا یکپارچه و یکدست شود و حفظ تمیزی و نظافت آن نیز، آسان تر گردد. استفاده از کفپوش های رنگی به فضا پویایی و سرزندگی می بخشد، و روحیه ی ورزشکاران را بالاتر می برد. اما مهم تر از تمامی این ها، حفظ سلامت ورزشکاران و رعایت نکات ایمنی در باشگاه است که به کمک این کفپوش ها تامین می گردد. در صورت برهم خوردن تعادل و افتادن ورزشکاران، آسیب های احتمالی به حداقل می رسند و هیچ گونه جراحت عمیقی بر روی بدن افراد باقی نمی ماند. همچنین قرار گرفتن تشک بدنسازی، تشک ایروبیک و دیگر لوازم و تجهیزات بدنسازی بر روی این کفپوش ها، راحت تر است و به کمک آن ها، از  تولید صدای اضاف هدر محیط جلوگیری می شود.کفپوش باشگاه بدنسازی

کفپوش تاتامی

تاتامی ورزشی به دلیل خصوصیات خوب و منحصر به فرد خود استفاده فراوانی در بسیاری از رشته های ورزشی دارد. استفاده‌ی آسان از کفپوش تاتامی از نصب تا نگه‌داری را شامل می‌شود. سبک و قابل‌حمل بودن تاتامی در کنار نصب آسان لذت یک خرید خوب را تکمیل می‌کند. در صورت کثیف شدن کفپوش تاتامی می‌توان به‌آسانی آن را توسط شوینده‌های معمول شست. کفپوش ورزشی تاتامی در برابر آب مقاوم بوده و پس از شست‌وشو، در هوای آزاد و زیر نور آفتاب سریعاً خشک می‌شود.کفپوش تاتامی در باشگاه های تکواندو؛ جودو؛ کونگ فو بدنسازی و سایر رشته های ورزشی استفاده میشود.

ویژگی های کفپوش باشگاه گرانولی بدنسازی

کفپوش لاستیکی به کفپوش گرانولی یا گرانول باشگاه بدنسازی نیز معروف است. این کفپوش ورزشی پر کاربرد از ترکیبات لاستیک و چسب های مخصوص تولید میشود. کفپوش لاستیکی بسیار سخت و مقاوم است و مناسب تحمل وزن دستگاه های بدنسازی و دستگاه های ورزشی میباشد. کفپوش ورزشی لاستیکی وزن بیشتری به نسبت تاتامی دارد؛ کفپوش های لاستیکی برای استفاده در مکان های سر باز و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند. این کفپوش ها محکم بوده و در برابر ضربه، بارش برف و باران، تابش آفتاب و … مقاوم می باشند به همین دلیل جهت استفاده در پارک ها، باشگاه های بدنسازی و پارکینگ ها مناسب می باشند.کفپوش لاستیکی بدنسازی به طور معمول از لاستیک گرانول شده ساخته می شود، که دارای خاصیت ضربه پذیری بالایی می باشد. این کفپوش ها تحمل افتادن وزنه های سنگین را دارا می باشند و در اثر افتادن وزنه به صورتی عمل می کنند، که وزنه ها به بالا پرتاب نشوند. همچنین به علت ضربه گیر بودن، در صورت افتادن ورزشکار بر روی آن، صدمه ای به بدن وارد نمی کنند. اغلب باشگاه های بدنسازی به علت همین ویژگی ها، تمام فضای کف سالن را با این کفپوش های گرانولی پوشش می دهند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل آورند.

از ارکان اصلی یک باشگاه موفق، استفاده از کفپوش های مفید و مناسب می باشد. این کفپوش ها در برابر لغزش از مقاومت بالایی برخوردار هستند. ضد اشتعال بودن، آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن یکی از ویژگی های بارز این مدل کفپوش است. به سبب اینکه انجام حرکات سنگین در ورزش بدنسازی با تعریق زیاد همراه است، این ویژگی برای جلوگیری از مشکلات پوستی بسیار تاثیر گذار می باشد. مقاومت در برابر سرما و گرما، مقاومت در برابر نور آفتاب، استحکام بالا در برابر ساییدگی، قابلیت شستشو و تمیز کردن و قیمت مناسب از مزایای شاخص کفپوش بدنسازی به شمار می رود.

کاربردهای کفپوش لاستیکی

کفپوش های لاستیکی به دلیل ساخته شده از لاستیک گرانول و خاصیت ارتجاعی بالا علاوه بر سالن های بدنسازی، در پارک ها و در زیر مجموعه بازی پارکی  و همچنین در طراحی روف گاردن و محوطه سازی در ساختمان های مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به کارگیری این کفپوش ها در فضای پارک، امنیت و سلامت کودک را با خود به همراه دارد. همچنین قابلیت استفاده از این نوع کفپوش در حیاط منزل، حیاط مدرسه و زمین بازی نیز امکان پذیر است. برای استفاده در پارکینگ ها به علت تحمل وزن بالا و از بین نرفتن در اثر فشار وارد شده، کفپوش های گرانولی گزینه مورد قبول و مناسبی می باشند. همچنین امکان استفاده از این نوع کفپوش ها در پیاده روها و فضاهای باز نیز میسر است.

با مراجعه به سایت فروش محصولات لاستیک ، گرانول و فوم ایران می توانید، با انواع کفپوش های تاتامی وکفپوش های گرانولی آشنا شوید و پس از بررسی ویژگی ها هر یک، خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید. شرکت گرانول و  فوم ایران که ارائه دهنده ی بهترین و مرغوب ترین کفپوش ها در بازار ایران است، تمامی محصولات خود را، با نازل ترین قیمت و به قیمت عمده، به مشتریان عرضه می کند و افراد با خرید اینترنتی می توانند، ارزان ترین و مرغوب ترین کفپوش ها را، خریداری نمایند.

Share

دیدگاه خود را بنویسید