ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

ورق تی

خانه - - ورق تی

ورق تی

ورق تی چیست؟

ورق تی از جنس فوم می‌باشد. این ورق فومی برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. معمولاً جهت تولید محصولات دیگر به‌عنوان مواد اولیه مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای آن در قسمت‌های بعدی در این مطلب، ذکر می‌گردد.

خاصیت برگشت‌پذیری و دیگر خاصیت‌های منحصربه‌فردی که دارد، آن را به یک ماده مهم در صنعت تبدیل نموده است.

کاربرد ورق تی در صنعت:

صنایعی مانند هوافضا، خودروسازی مانند واشر فوم، درزگیر، صنایع حرارتی، برودتی، عایق‌بندی، نظامی، ضربه‌گیر، طبی و ارتوپدی، گلسازی، کالاهای ضربه‌پذیر ، وسایل ورزشی، صنایع ساختمانی، کیف و کفش، کشتی‌سازی، تی‌های زمین شور، تی‌های لاستیکی، تی‌های شیشه‌شور، ضربه‌گیر در مهدکودک‌ها و بسیاری صنایع دیگر.

در ادامه مبحث در مورد برخی ورق‌های تی، ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

انواع ورق تی

ورق تی فوم ممتاز:

ورق تی فومی یکی از مواد اولیه در تولید ورق تی فوم ممتاز است. این ورق در رنگ‌ها و سایزهای مختلفی تولید می‌شود و کاربرد آن در صنعت است. در تولید این ورق‌های ممتاز، آخرین تکنولوژی روز جهان به کار گرفته شده است و به همین دلیل در صنعت طرفداران زیادی دارد.

از ویژگی‌ها ورق تی ممتاز فومی می‌توان مقاومت در برابر آب و مواد شوینده، رنگ‌بندی‌های متنوع و دارا بودن درجه سختی متناسب با نوع کاربرد آن را نام برد.

کاربرد این ورق ‌ها مانند نوع اولیه آن بوده و در صنایع کیف و کفش، صنایع ارتوپدی و خودروسازی مورداستفاده هستند.

ورق تی ترک:

این ورق‌ها نیز فومی هستند و به‌عنوان مواد اولیه در صنعت به کار می‌روند. این ورق به دلیل کیفیت متفاوتی که دارد در صنایع کاربردهای متنوع‌تری را شامل می‌شود.

دارای رنگ‌بندی‌های متنوعی است و به‌تدریج به محبوبیت آن در بین صنایع مختلف افزوده می‌شود.

از ویژگی‌ها ورق تی ترک می‌توان ضد آب بودن و درجه سختی متفاوت آن را نام برد.

این ورق ‌ها در صنایع کاربرد فراوانی دارند. علاوه بر کاربردهای عمومی ورق، کاربردهایی مانند استفاده در باشگاه‌های رزمی، باشگاه‌های بدنسازی و پوشش پله‌های استادیوم ورزشی را می‌توان نام برد.  فوم طی

ورق تی و کفپوش لاستیکی:

ورق تی مواد اولیه کفپوش‌های لاستیکی می‌باشد. این کفپوش‌ها بسیار مقاوم بوده و با استفاده از مواد گرانول لاستیکی، با استانداردهای خاصی تولید می‌شود.

این کفپوش‌ها که از ورق تی تهیه‌شده‌اند، کفپوش پلاستیک یا تایل گرانول هم خوانده می‌شوند. کفپوش‌های فوق به دلیل وزن بالایی که دارند، زمانی که روی زمین قرار می‌گیرند، در جای خود ثابت می‌مانند. البته گاهی آن‌ها را به زمین پیچ می‌کنند که از ثابت ماندن آن در جای خود مطمئن باشند.

زیر آن‌ها پایه‌های تخم‌مرغی شکل دارند که موجب فاصله قسمت زیرین با زمین می‌شود. این فاصله جهت عبور آب باران تعبیه شده است. مقاومت کفپوش‌های لاستیکی در مقابل عوامل جوی بسیار بالاست و آسیبی نمی‌بینند.

ویژگی‌ها کفپوش لاستیکی که مواد اولیه آن ورق تی می‌باشد، عبارت است از: انعطاف‌پذیری، قابل شستشو، مقاوم در مقابل عوامل جوی، قابل‌حمل، نصب آسان، مقاوم در مقابل حرارت، تعویض قطعات در صورت خراب شدن، قابل استفاده در فضاهای بسته.

کاربردهای کفپوش لاستیکی در پارک‌ها و فضای باز، در استخرها، فضاهای روباز، اسطبل، پارکینگ‌ها، پل عابر پیاده و بسیاری کاربردهای دیگر است.

ورق تی و فوم زیر فرش:

ورق تی‌ها در تولید فوم زیر فرش نیز به‌عنوان مواد اولیه نقش بسزایی ایفا می‌کنند. این فوم‌ها عایقی در برابر سرما و گرما است. این خاصیت فوم زیر فرشی به دلیل الکتریسیته ساکنی است که در تولید آن به کار رفته است.

الکتریسیته ساکن آن مانع انتقال سرما از کف ساختمان به بالا می‌شود. به‌این‌ترتیب سرما به موکت یا فرش انتقال پیدا نمی‌کند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود.

این ورق تی‌ها معمولاً در مناطق سردسیر کاربرد فراوانی دارند. محیط داخل را گرم نگه می‌دارند و اجازه خروج گرما از کف زمین را نمی‌دهند.

جالب است بدانید که این فوم‌ها در کف طبقات مختلف آپارتمان نیز کاربرد دارد. ورق تی فوم زیر فرش، عایقی برای صدا محسوب شده و مانع انتقال صدا به طبقات زیرین آپارتمان می‌شود. البته صدا به‌صورت صد درصد از بین نمی‌رود ولی بسیار کم می‌شود. این فوم‌ها ضربه‌گیر هستند و از ورود ضربات پرش کودک به کف زمین و انتقال آن به طبقه زیرین جلوگیری می‌کند.

ورق تی و فوم بلندر گلسازی:

ورق تی یکی از مواد اولیه برای ساخت فوم گلسازی است. فوم‌های گلسازی به منظورهای مختلفی استفاده می‌شوند و در انواع اکلیلی و ساده تولید می‌شوند. این فوم‌ها باید به‌صورت کاملاً استاندارد و بهداشتی تولید شوند. به دلیل تماس این فوم‌ها با پوست، باید از جنس‌های مرغوب این ورق‌ها استفاده شود.

فوم‌های گلسازی در عروسک‌سازی، ساخت کاردستی به‌وسیله کودکان در مهدکودک‌ها، تولید اسباب‌بازی‌ها و … نیز کاربرد دارد.

از ویژگی‌ها فوم گلسازی می‌توان قابل شستشو بودن بدون نیاز به مواد شوینده، رنگ‌بندی‌های متنوع، حالت پذیری، رنگ‌بندی‌های متنوع و داشتن گواهی بهداشت را نام برد.

اطلاعات

  • ضخامت:1 میلیمتر تا 40 میلیمتر
  • رنگ:سیاه ، سفید ، قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی ، بنفش ، سایر رنگها
  • جنس: نرم ، فشرده ، صنعتی ، نیمه فشرده

Share