ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

فوم قطعه سازی

خانه - - فوم قطعه سازی

فوم قطعه سازی

فوم قطعه سازی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و ویژه، برای محصولات و صنایع مختلف استفاده قرار می گیرد. حالت برگشت پذیری مناسب فوم قطعه سازی، جایگزین مناسبی برای سایر مواد به شمار می رود.فوم EVA

با استفاده از فوم قطعه سازی در طیف گسترده ای از محصولات علاوه بر استحکام و دوام آنها، افزایش کیفیت محصولات را نیز با خود به همراه دارد.امروزه این مدل فوم، یکی از گزینه های مناسب و مفید در طیف وسیعی از صنایع محسوب می شود. در ساختار فوم قطعه سازی، از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده شده است.

این فوم ها از ویژگی هایی نظیر ضد آب بودن و خاصیت ضربه گیری بالا برخوردار می باشند. با گسترش تکنولوژی و فناوری در زمینه صنایع مختلف، چالشهایی نظیر عدم عملکرد درست قطعات و سالم ماندن محصولات به وجود آمد. محصولات تولید شده معضلاتی مانند نداشتن انعطاف پذیری را با خود به دنبال داشتند. به همین علت فوم قطعه سازی به دلیل نرم بودن و مقاومت بالا در برابر فرسایش، در این صنایع مورد توجه بسیاری قرار گرفت. استفاده از این فوم ها در صنایع مختلف ضمن برخورداری از مزیت های مناسب، رضایت بیشتر فعالان حوزه کسب و کار را نیز به وجود آورد.

 

ویژگی های مهم و مناسب فوم قطعه سازی

در ساختار فوم قطعه سازی، از فوم ای وی ا ( EVA) استفاده شده است. این فوم  علاوه بر مرغوبیت بالا در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارد. عدم لغزش، ضربه بودن و تغییر شکل دادن در اثر اعمال نیرو و فشار از خصوصیات شاخص این مدل فوم به شمار می رود. این محصول در ساخت و تولید واشر ها، روکش های بسته بندی و تجهیزات پزشکی به کار گرفته می شوند. مواد فوم ای وی ا، ضمن انعطاف پذیری بالا از مقاومت شیمیایی مناسبی نیز برخوردار می باشند.

این نوع فوم با محیط زیست سازگار بوده و استفاده از آن در صنایع باعث کاهش هزینه تولید می شود. مزایای مفید این محصول باعث شده است که در فرآیند تولید، به عنوان جایگزین مناسب برای سایر محصولات مورد استفاده قرار گیرد. برای کامپوزیت های چوب، نمد، پشم معدنی، فایبرگلاس و لاستیک طبیعی جایگزین مناسبی می باشد. فوم قطعه سازی از استحکام بالایی در دماهای پایین برخوردار است. همچنین در برابر آب و نور آفتاب مقاومت مناسب و بالایی دارد. این مدل فوم به دلیل ساختار سلولی یکنواخت، قابلیت حفظ حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را دارا می باشد. همچنین در اثر فشرده سازی حالت اولیه خود را حفظ می نماید. فوم قطعه سازی به دلیل برخورداری از مواد اولیه با کیفیت و  مطلوب، برای سلامتی انسان هیچ گونه عوارضی را با خود به دنبال ندارد.

موارد استفاده و کاربرد فوم قطعه سازی

یکی از کاربردهای مهم فوم قطعه سازی در صنایع خودرو سازی می باشد. برای تولید فیلتر روغن و هوا، فوم واشر چراغ، عایق رطوبت و درزگیر درب ماشین در این صنایع، از فوم  قطعه سازی استفاده می گردد. به منظور متصل کردن چراغ اتومبیل به قاب از فوم قطعه سازی می توان استفاده نمود که نتیجه آن ثابت ماندن و عدم لرزش چراغ  می باشد. همچنین به عنوان فوم صداگیر درب اتومبیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این فوم ها به عنوان ضربه گیری، در صنایع سرامیک، چینی و شیشه سازی نیز کاربرد فراوانی دارند. در صنعت ساختمان سازی، این فوم ها به عنوان عایق کاربرد دارند. نصب بر روی در و پنجره ساختمان به عنوان جلوگیری و کاهش صداهای اضافی، جلوگیری از نفوذ رطوبت در ساختمان، عایق کردن کف زمین و کاربرد به عنوان درزگیر در و پنجره، از موارد استفاده فوم در ساختمان و منازل می باشد. در صنعت کفاشی نیز از این فوم به عنوان کفی کفش و لایه ضربه گیر سطح میانی کفش استفاده می شود. برای تولید کیف نیز به عنوان یکی از پایه های اساسی محصول نهایی به شمار می رود. با رشد و گسترش تکنولوژی، استفاده از فوم قطعه سازی علاوه بر صنعت، در شاخه های پزشکی نیز کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. برای نمونه، در موضوع فوم ارتوپدی، برای ساخت کفی طبی، کمربند و گردنبند به کار گرفته می شود. تولید انواع عایق های فومی ضد آب، ضربه گیر با مصارف گوناگون، عایق برای مصارف ورزشی، خانگی و صنعتی، عایق حرارتی و صوتی، تولید قطعات تزئینی فومی، درزگیرها، برای مصارف تبلیغاتی، فوم بسته بندی، تولید فوم پزشکی و بهداشتی و همینطور انواع فوم نگهدارنده، از دیگر کاربردهای مفید فوم قطعه سازی به شمار می رود.

 

آشنایی بیشتر با انواع فوم

همانطور که اشاره شد، در ساختار فوم قطعه سازی از نوعی فوم با کیفیت به نام ای وی ا ( EVA) استفاده شده است. فوم ها بر اساس ویژگی هایی مانند چگالی، سرد و گرم بودن تقسیم بندی می شوند. فوم پلی یورتان یکی از انواع فوم ها می باشد، که به شکل اسفنجی بوده و در پوشش تشک یا بالش مورد استفاده قرار می گیرد. این فوم ها دارای ساختار سلول باز بوده و برای جذب مایعات از منافذی برخوردار می باشند. شکل اسفنجی این نوع  فوم برای ساخت و تولید موکت، کفپوش، تخت خواب و مبلمان به کار گرفته می شود. همچنین به منظور بسته بندی در صنایع دارویی و غذایی، ساخت روکش مخازن، تجهیزات اتاق عمل و جراحی مانند ساخت دستکش مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت و تولید دستگیره ها، صندلی و سپر خودرو نیز این نوع فوم ها کاربرد دارند. به دلیل برخورداری از پوشش و رنگ ضد ساییدگی، فوم های پلی یورتان از دوام و استحکام قابل توجهی بهره مند می باشند. فوم پلی اتیلن یکی دیگر از انواع فوم ها به شمار می رود که از ترکیب حباب های ریز هوا و پلی اتیلن فشرده به وجود می آید. از فوم پلی اتیلن می ‌توان به عنوان عایق رطوبتی و صوتی به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت و انتقال صدا در سقف، کف و دیواره های ساختمان نهایت استفاده را برد. مقاومت در مقابل عوامل فرساینده و شیمیایی، ضد آب بودن، سازگاری با محیط زیست، دوام و کیفیت بالا، سهولت نصب، قابلیت حمل و جابجایی آسان، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، از ویژگی های بارز این نوع فوم محسوب می شود. امروزه این نوع فوم برای سایر عایق ها، جایگزین مناسبی به شمار می رود. همچنین این محصول علاوه بر عایق کاری بخش های مختلف ساختمان، از اتلاف و هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری به عمل می آورد.

 

کاربرد فوم ای وی آ:

فوم ای وی ا که برای تولید فوم قطعه سازی مورد استفاده قرار می گیرد، متشکل از ویلن استات و اتیلن می باشد. این نوع فوم به دلیل برخورداری از تراکم بالا، گزینه مناسب و مفیدی به عنوان عایق حرارتی و صوتی می باشد. مقاومت در برابر دما، خاصیت ارتجاعی بالا و حالت ضربه پذیری مناسب، از شاخصه های بارز این محصول به شمار می رود. فوم پلی استایرن یا یونولیت نمونه دیگر از فوم ها می باشد که از فراورده های صنعت پتروشیمی به شمار می رود. این نوع فوم متشکل از بلورهای ریز است که در اثر مجاورت با بخار و فشار انبساط می یابد.

نوع دیگزی از این محصول به نام ورق فوم تی یا فوم طی معروف است. به دلیل کم هزینه بودن، مقرون به صرفه بودن و سبکی در صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد. فوم پلی استایرن به دلیل برخورداری از وزن سبک، در کاهش وزن نهایی ساختمان نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. این محصول برای مصارف الکتریکی نیز به علت دوام بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فوم در بدنه ساعت، لوازم ورزشی، انواع اسباب بازی، وسایل الکترونیکی، عایق برودتی در لوازم خانگی و بدنه یخچال و همینطور برای تولید ظروف یکبار مصرف به کار گرفته می شود.

فوم قطعه سازی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب علاوه بر دوام و طول عمر بالا، در کاهش هزینه ها نیز نقش بسزایی را ایفا می کند. استفاده از این نوع فوم به علت مزایای مناسب و بالای آن، امروزه در طیف وسیعی صورت می گیرد.

مشخصات محصول

  • ابعاد:120 در 190 - 150 در 220
  • ضخامت:1 میلیمتر تا 60 میلیمتر

Share