ساعت کاري: شنبه تا پنجشنبه: ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر
28426780 - 09356903009
تماس و مشاوره رایگان
info@geranool.com
با ما ارتباط برقرار کنيد
کانال تلگرام

میت ورزشی

میت ورزشی

یکی از پرکاربردترین لوازم تمرینی در ورزش‌های رزمی، میت‌های ورزشی هستند. میت ورزشی در حین تمرینات ورزش‌هایی مانند بوکس، کاراته، تکواندو و دیگر هنرهای رزمی، برای دریافت ضربات استفاده می‌شود. بسته به نوع تمرینات و البته رشته ورزشی، گونه‌های مختلفی از این وسیله ساخته شده است. توجه داشته باشید که وجود مجموعه‌ای از سپرهای ضربتی که کاربرد چند منظوره دارند، مسیر مناسبی برای توسعه توانایی‌های ورزشکاران و رزمی‌کاران به وجود خواهند آورد. در ادامه ما به بررسی انواع میت‌ ورزشی و کاربرد آن‌ها در تمرینات مختلف خواهیم پرداخت.

میت ورزشی چیست؟

میت ورزشی پد ضربه‌گیر و محافظی است که رزمی‌کاران در تمرین‌های خود از آن استفاده می‎‌کنند تا به مربی یا یار کمکی خود آسیبی وارد نکنند. هر قدر تاتامی برای محافظت در کف باشگاه لازم است استفاده از مت ورزشی نیز برای تمرین رزمی ضروریست. شاید اهمیت و فشار ضربه ها در ورزش رزمی برای فردی که در صندلی استادیومی نشسته است خیلی معلوم نباشد. ولی فشار ضربات حتی در تمرینات رزمی بسیار بالاست. این وسیله تمرینی باعث می‌شود تا شدت و قدرت ضربات مختلف فرد مشخص شده و با تمرین بیشتر، حرکات آن تقویت شود. در گذشته هنگام تمرین ورزش‌هایی مانند کاراته، تکواندو و یا حتی بوکس، صدمات زیادی به دست و پای ورزشکار در نتیجه برخورد با حریف تمرینی یا تنه‌های بزرگ درخت و سنگ‌ها وارد می‌شد. شاید بهتر باشد کمی در مورد نحوه پدید آمدن لوازم مختلف محافظتی ورزشی بخوانیم تا دید بهتری نسبت به نیازهای حال حاضر ورزش پیدا کنیم.میت ورزشی

تاریخچه هنرهای رزمی

هنرهای رزمی بیش از 2000 سال پیش ایجاد شده‌اند و از آن زمان به بعد به بیش از 200 سبک امروزی توسعه یافته و تقسیم شده‌اند. از ابتدا، نیاز به جنگ برای بقای انسان ضروری بود به همین دلیل این سبک‌های توسعه یافته به وجود آمدند. جهان بسیاری از مبارزان مشهور مانند اسکندر مقدونی، هرکول،  ریچارد شیرشهر و گوتهام بودا را به خود دیده است که شیوه‌های سیستماتیک و فیلتر شده‌ای از مبارزات را تمرین می‌کردند. علاوه بر این‌ها، شائولین‌های چین، سامورایی‌های ژاپن و هوارانگ‌های کرده‌ای بودند که اصلا نمی‌توان در سهم آن‌ها در هنرهای رزمی امروزی مبالغه کرد.

بنابراین هنرهای رزمی ابتدا از کجا ظهور کردند؟ هندوستان؟ آسیای شرقی؟ چگونه می‌توان نقاشی‌های دیوارهای مصری که مربوط به 3000 سال قبل از میلاد مسیح بوده و جنگ تن به تن را نمایش می‌دهند را توجیه کرد؟ هیچ کس تصویری واضح از تاریخ یا محل پیدایش هنرهای رزمی ندارد. با این حال، جزئیات زیادی در مورد توسعه هنرهای رزمی در کشورهای مختلف موجود است.

معرفی انواع میت‌های ورزشی رزمی

Punch Pad

وجود یک پانچ پد با کیفیت برای دریافت ضربات سنگین در جلسات تمرینی بسیار لازم و مهم است. طیف گسترده‌ای از پدها در اندازه‌ها، فرم‌ها و جنس‌های مختلف وجود  دارد که تمامی توقعات مربی‌های آموزشی و ورزشکاران را برآورده می‌کنند. این نوع میت ورزشی برای تمرینات ضربات مشت و لگد طراحی شده است. استفاده از این وسیله نیاز به مهارت‌های خاص ورزشی دارد تا ورزشکار بتواند پس از تمرینات به قدرت، سرعت، هماهنگی و شدت ضربات خود کنترل پیدا کند. این پدها در ورزش‌هایی مانند بوکس، کیک بوکسینگ، موی تای و حتی MMA بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس این میت‌ها از چرم طبیعی و مصنوعی بوده و کش‌های محافظی برای نگهداری آن‌ها نصب شده‌اند. پانچ پدها را گاهی به صورت ثابت و گاهی هماهنگ با ضربات مختلف متحرک استفاده می‌کنند.خرید میت رزمی

Kicking Sheild

این نوع میت ورزشی باعث می‌شود تا ورزشکار صدای ضربات خود را دقیق بشنود و متوجه شود که با چه شدت و قدرتی این ضربات را وارد می‌کند. با این شرایط، تکنیک‌ها به درستی پیاده می‌شوند. جنس این میت‌ها ضخیم‌تر از انواع دیگر است و داخل آن با فوم‌های دولایه پر شده‌ است.

معرفی میت‌ها بر اساس کاربرد آن‌ها

میت بالشتی

میت‌های بالشتی،میت‌هایی هستند که به صورت مستطیلی بوده و تقریبا در ابعاد بالشت کاربرد این میت‌ها به شرح زیر است:

  • کمک به تقویت ضربات و مشت‌های رزمی‌کار
  • ایجاد هماهنگی ریتم ضربات و حرکات دست ورزشکار
  • افزایش قدرت بدنی در حین تمرینات
  • کمک به یادگیری تکنیک‌های دفاع شخصی قبل از انجام مبارزات اصلی و در تمرین

میت بالشتی در رنگ‌های مختلفی ساخته شده و در ابعاد و وزن‌های مختلف در اختیار افراد قرار می‌گیرند اما همین تنوع در قالب استاندارد و چهارچوب ایجاد شده است. شاید جالب باشد که بدانید این میت‌ها جنسیت ندارند و هم خانم‌ها و هم آقایان بسته به اندازه توانایی‌های خود از مدل‌های مختلف استفاده می‌کنند. محدودیت سنی نیز در مورد این وسیله وجود ندارد.

در قسمت پشتی این میت‌ها دو دسته تعبیه شده تا فردی که آن را در دست می‌گیرد، تسلط کافی روی بالشت داشته باشد. قدرت ضربه گیری این نوع میت بسیار بالاست و تمرین با آن،نیروی جسمانی فرد را افزایش خواهد داد.

میت لولیک

این نوع میت در گروه میت‌های Kicking Sheildقرار می‌گیرد و به صورت کامل از پاها در برابر ضربات مختلف محافظت می‌کند. میت ورزشی لولیک با یک کمربند از قسمت پشت پا محکم می‌شود. بندهای آن نیز قابل تنظیم هستند و به راحتی با اندام و حجم پاهای شما تطبیق پیدا می‌کنند.

میت شکمی

در ورزش‌هایی مانند موی تای، لازم است تا از بخش شکم به خوبی محافظت شود چرا که حریف به صورت آزادانه می‌تواند به این قسمت صدمه وارد کند. بنابراین در هنگام تمرین، مربی و یا حریف تمرینی، یک پد مناسب را به بخش شکم خود می‌بندد. این پد با نام میت شکمی شناخته می‌شود. پد شکمی شبیه به یک کمربند مقاوم و پهن، کاملا بخش شکم را می‌پوشاند و دارای بندها و کش‌های قابل تنظیم در پشت می‌باشد.

میت گرد

میت گرد،یکی دیگر از میت‌هایی که بسیار کاربردی است. این نوع میت ورزشی به صورت کاملا راحت در دست قرار گرفته و قابلیت حرکت دادن را دارا است. به دلیل گرد بودن آن و طراحی دسته به خصوصی که دارد، به راحتی می‌توان آن را هنگام تمرینات ضربات ترکیبی به پاها، صورت، شکم و دیگر بخش‌ها، جابجا کرد.

میت پنجه‌ای و قوس‌دار

این نوع میت بیشتر در ورزش‌هایی مانند بوکس و هم‌خانواده‌های آن استفاده می‌شود، چرا که تمرکز در تمرینات این ورزش‌ها بیشتر روی ضربات دست و قدرت آن‌ها است. با داشتن یک نگاه کلی به این نوع میت کاملا می‌توان متوجه شد که طراحان آن، این بار بیشتر از قبل به فکر کنترل و راحتی دست مربی‌ها بوده‌اند، چرا که در قسمت نگهدارنده‌ مطابق با ارگونومی دست، یک قوس و برجستگی ایجاد شده است.

میت تایلندی

این نوع میت ورزشی، برای زمانی استفاده می‌شود که دو حریف برای تمرین مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. سه تکه بودن آن دقیقا به همین دلیل است که همزمان از سه بخش قفسه سینه و شکم، و ساق پاها حفاظت شود. برای این که میت تایلندی به صورت راحت و ایمن بسته شود، تعدادی سگک و کمربند و قلاب در پشت آن تعبیه شده است.

 

میت نودل بوکس

همانطور که از نام آن پیداست، کاربرد این میت در ورزش بوکس است. زمانی که تمرینات قدرتی به مرحله‌ای می‌رسند که باید ظرافت، دقت و همچنین سرعت به آن‌ها اضافه شود، مربی دست به دامن نودل بوکس می‌شود. با حرکت دادن سریع این ابزار، تمرکز ورزشکار بالا رفته و با دقت و هیجان بیشتری در مبارزات نهایی حاضر می‌شود.

میت محافظ ضربات پا

برای جلوگیری از ایجاد صدمات شدید بر روی پاها، از میت ضربات پا استفاده می‌شود. این میت طبق استانداردهای خاصی طراحی شده و دارای یک دسته‌ی مناسب است که مربی آن را در دستان خود بگیرد و بتواند به راحتی روی آن کنترل داشته باشد.

میت پنجه‌ای ساده

این میت‌ها کاملا پوشیده می‌شوند و از مچ دست‌ها محافظت می‌کند و قابل جابجایی و متحرک است.هنگام ضربات دست و پا، محافظت و گرفتن ضربات با این مدل بسیار ساده خواهد بود.

میت راکتی

میت‌های راکتی هم دقیقا مانند میت پنجه‌ای استفاده می‌شوند با این تفاوت که قابل پوشیدن نیستند و در ضربات ابتدایی‌تر و سبک‌تر کاربرد دارند.

میت دوقلو

برای ورزش‌هایی مانند تکواندو که ضربات آزاد آن بیشتر است، باید با لوازم مختلفی این ضربات را مهار کرد. صدای ایجاد شده توسط ضربات این میت ورزشی، بسیار دلنشین بوده و رزمی‌کاران حس هیجان خوبی از آن می‌گیرند.

 

برای خرید مت ورزشی و مشاوره و خرید سایر محصولات مانند کفپوش گرانولی ، زیرانداز یوگا و سایر مصولات با مشاورین شرکت از طریق شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید.

 

اطلاعات

  • انواع:چرمی - بالشی - دوقلو

Share